על בריאות הגוף - דוד בוליס

חלק א': בריאות הגוף
אנחנו המוסיקאים בדרך כלל נוטים להזניח את התחום הגופני, שלא נאמר לזלזל בו. השרירים שלנו נחלשים בחלקם בגלל חוסר השימוש והישיבה הממושכת, ובחלקם סתם כך, כי מה לעשות- מתבגרים.
על בריאות הצליל - דוד בוליס

חלק ב': בריאות צליל
במלחמתנו אחרי האקשן הנמוך של המיתרים בגיטרה אנחנו לעתים מצטרכים להנמיך את החתיכה הלבנה של הגשר האחורי העשויה למי מעצם ולמי מפלסטיק קשה.
מגן הדור - הגולפאדור

מגן הדור - הגולפאדור
ממש מתחת למיתר הראשון מסתתר אחד המקומות הפגיעים של הגיטרה. נו, פגיעים מבחינת הגימור של הגיטרה.
חמש על חמש - דוד בוליס

חמש על חמש
מבחינה טכנית, רגע יצירת המוסיקה הוא רגע המפגש של שני הכלים - כלי הנגינה מצד אחד, וגופו של הנגן מצד שני. אם נידמה את גופינו ליחידה צבאית (וסלחו לי מראש על הדימוי), אז אפשר לומר שהראש הוא יחידת הפיקוד והתכנון,
הרעשים שבכלי - דוד בוליס (חלק ב')

הרעש שבכלי
כשמדברים על הרעש הנלווה לנגינה בגיטרה, הרעש הלא רצוי (ובמקרה של נגינת מוסיקה קלאסית בגיטרה – כל רעש), בהרבה מן המקרים האשם הוא הכלי. הסיבות לכך רבות, וברשימה הזאת נמנה כמה מהם, אלה שלמדתי במהלך השנים, גם אלה שבעת כתיבת השורות הללו אני זוכר. מה לעשות, הגיל...
שברים ומשברים

"שברים ומשברים"
הציפורניים נשברות. לא משנה כמה ניזהר, נימנע ממשימות יומיומיות של החיים, נבריג ברגים ביד שמאל. זה יקרה. כשניפתח עמוד תווים, כשנרצה להוריד משהו מהמדף, כשיד תחליק בפתיחת פקק צנצנת.
ואז מה?
טכניקה, תרגילים, טיפים

מזה חמש מאות שנה, מלואיס מילן, מויהואלה הספרדית, נגני גיטרה מובילים ומובילים פחות הוציאו ספרים ללימוד הכלי. מתודות הוראה ודרכים להתקדמות טכנית. ובעקר נגני תקופת הבום הגדול – ראשית המאה ה-19. אגואדו הוציא, וקרקסי הוציא, וסור, ולנייני, וג'וליאני, ומולינו, וקרולי, עוד רבים אחרים ששמותיהם נשכחו במהלך השנים. הכלי היה בשיא האופנה שלו, והוצאות לאור היו אחת מן הדרכים החשובות לפרנסה.
גבירותיי ורבותיי - הארפג'יו

גבירותיי ורבותיי - הארפג'יו
ארפג'יו, פשוטו כמשמעו אומר לנגן בדרכו של הנבל. נבל הכלי, לא נבל האדם, כן? כל זה מתוך הבנה שכשחושבים באופן קלישאתי על נבל, חושבים על פריטה גלית על פני מיתרי הכלי בנגינת אקורדים מפורקים. וכך נגינת פירוקי אקורדים בכל כלי וכלי היא "נגינת נבל".