שובי ציפורת

bird פינת היצירות

בפינה לשיפוטכם, מוזיקה מן העבר. שוב זהו חומר עברי.

אני מנחש שזה רצוי, כמו שהוא היה רצוי מבחינתי. עיבודים לגיטרה של שירה עברית במיטבה, אין הרבה מזה בנמצא.

קרא עוד...

נושא והרבה וריאציות

title פינת היצירות

ג'וליאן ברים אמר שלדעתו הוריאציות של סור על נושא מתוך "חליל הקסם" של מוצרט היא היצירה הבולטת והאהובה ביותר של המלחין. קשה לחלוק על כך.

קרא עוד...

מחווה, השאלה, או ...

homage פינת היצירות

מחווה, השאלה, או ...

ישנו מושג באנגלית – Signature. והכוונה למהלך מוסיקלי שמזוהה עם אמן מאוד מסוים. נגיד, שיר "תחת שמי פריז" הוא Signatureשל איב מונטן. או הצטלמות של הצ'קוק כשחקן סטטיסט בכל אחד מסרטיו זהו Signature שלו, שבדיעבד רבים חיקו.

קרא עוד...

הקונצ'רטו

download פינת היצירות

ארנחואז, הקונצ'רטו האניגמתי. כל כולו, לא רק הפרק השני.

קרא עוד...

לעשות מוזיקה

Neuratron-PhotoScore-NotateMe-Ultimate-2020-Direct-Link-Download-Softprober.com_-768x421 פינת היצירות

אנחנו חיים בתקופה מדהימה. זאת דעתי, לפחות. המידע, העדויות המצולמות והכתובות, הן ממש כאן, תחת אצבעותינו. המפתחות לארכיון הבלתי נדלה הזה הם המקלדת והעכבר.

קרא עוד...

חידה ספרדית

_ספרדי פינת היצירות

הנעימה הזאת מלווה אותי מילדות. מתישהו בגיל 9 או 10 אחותי המתבגרת לקחה אותי לראות סרט "שידברו", בו כיכב זמר ספרדי בשם רפאל, שובר הלבבות של הבנות הצעירות. שם שמעתי לראשונה את המלודיה הזאת.

קרא עוד...

"זכרונות, אבל לא מאלהמברה"

 פינת היצירות

טרמולו.

אחת הטכניקות האהובות על נגני הגיטרה. צורת נגינה שבאה לתת המשכיות לצליל הדועך של גיטרה ולחקות את נגינת כלי פריטה כמו מנדולינה. יש כמה סודות לטכניקה הזאת, אך אחרי שמפצחים אותה היא מענגת ביותר.

קרא עוד...

לעשות מוזיקה חלק ב', או הטוויסט שבעלילה

 פינת היצירות

 

כשהסתבר לי, אי שם בשנות ה-90, שאני יכול להדפיס את התווים במקום לכתוב בכתב יד – ממש הוקסמתי. אני זוכר איך עשור לפני זה, דלית (דלית נחמיאס באותם הימים) הייתה צריכה "לעלות לרגל" למישהי שהייתה עורכת דפוס לצורך הדפסת קובץ היצירות הראשון שלה.

קרא עוד...

עברי - נגן עברית!

_קטן פינת היצירות

מאז ראשית העיסוק בהוראת הגיטרה הקפדתי לעשות עיבודים למוזיקה ישראלית. בעקר בחרתי בשירים מהתקופה בה ניסו ליצור מוזיקת עם "יש מאין". ציונות בדרכי שלי, אפשר להגיד.

קרא עוד...

מוצרים נבחרים