היצירה שמתחילה בפצירה

 

איבדתי אותה לפני שנים רבות. ולא מצאתי בשום חנות לקנות אותה שוב. גם לא כמותה. והשבוע היא שוב בידיי.

Nippes 60-13  

20230204 214309לפני הרבה, הרבה שנים כתבתי מאמר על פצירה שרכשתי באחת החנויות – סופר פארם. תוצרת NIPPES, גרמניה. עלתה משהו כמו 17 ₪ של אז.

מאוד התלהבתי ממנה, עד כדי כך שכאמור הקדשתי לה מאמר. הינה הוא, משנת 2008: 

"זהו זה. המסע תם.

The quest has been accomplished.

יותר אני לא צריך להתלבט, לשאול, להציץ מעבר לכתף של מישהו...להתפשר, להתייסר, להתחבט.  מצאתי אותה. הגודל, הגמישות, פשוט מושלם.

Nippes 60-13.

כן, זאת פצירה, אבל פצירה מו-ו-ו-שלמת. שלושה עשר סנטימטר של שלמות. שמונה ס"מ להב. ידית כזאת שלא נסדקת ונשברת כאשר הפצירה מחליקה לפתע מהיד וצונחת אל הרצפה. הקסם מתחיל כאשר אתם מעבירים אצבע על החלקים המחוספסים שלה. בצד המחוספס יותר החספוס שלו כמו הצד העדין יותר בפצירות שאני מכיר. עדיין מספיק חזק בשביל לשייף ציפורן עיקשת.

20230204 214426 resizedההפתעה האמיתית באה כשמעבירים אצבע על הצד העדין של הפצירה. הוא עדין כמו נייר שיוף. דמיינו לכם שיש לכם נייר שיוף עדין, אבל כזה שלא מתבלה, לא נקרע ולא מתקפל. כשמשייפים בצד הזה מתחת לציפורן, האפקט זהה לזה של נייר השיוף. לטעמי, לפחות. והאחידות של החומר המחוספס משני הצדדים מפתיעה גם היא. טוב, אין מה לעשות, הפצירה הזאת היא תוצרת גרמניה. "הגרמנים האלה, שיישרפו, יודעים לעשות דברים"-היה אומר אבי המנוח. אכן, יודעים גם יודעים..."

"...וכמו כל פצירה טובה היא משתפרת עם הזמן. ככל שעובדים איתה יותר, היא נהית יותר אחידה, יותר מדויקת. פצירה כזו שיש לתלמיד שלי והיא חדשה, ולכן קצת יותר נוקשה משלי, אך תוך זמן מה תהיה מושלמת."

אז לפני שבוע נזכרתי במאמר, בפצירה, והתחלתי מבחיפושים. ומה הסתבר לי? שבסופר פארם עדיין מוכרים את הפצירה הזאת, אך רק בחנות האינטרנטית שלה. בשני גדלים 13 ו-16 ס"מ אורך. ואז צריך להירשם, ואם זה במבצע אז הפצירה הקצרה תעלה 20 ₪, ולזה יש להוסיף עוד 10 שקלים משלוח, ז.א. להוסיף עוד 50% למחיר. ואז זה יגיע לסניף החנות הקרוב למגוריכם, או כזה שבחרתם. ובחנות תצטרכו לעבור עוד כמה מפגנים של טכנולוגיה מתקדמת, QR, SMS, PASSWORD. ואז מאיזה שהוא מקום תופיע אשה עייפה, תשאל אם אתם זה אתם, ותושיט לכם קופסא גדולה ובתוכה פצירה קטנה.

למרות לעיל, הפצירה עצמה לא אכזבה גם הפעם. אותה האיכות, אותם המאפיינים. רק אני בקצת פחות בהתלהבות. הגיל, כנראה.

20230204 214536

אנסה לשכנע את מרסלו למכור אותה בחנות שלו. למען האומנות, כמובן.

אם בפצירות עסקינן, חייב להמליץ על עוד פצירה שברשותי, פצירה מזכוכית תוצרת Buki Style. החיספוס שלה עדין, עדין. ונשאר ככה בלי להתבלות כל תקופת השימוש. ממש מעולה.

החסרונות שלה, אולי, בכך שהיא תישבר לחתיכות אם תיפול על הבלטות, אין בה גמישות שלפעמים נדרשת. וזה שהעובי שלה כ-2 מ"מ, לא תמיד נכנסת מתחת לציפורן.

 

revlonועוד. לפני שנים אחת התלמידות שלי הביאה פצירה של חברת REVLON. ממש פצירה מעולה.

 

ממליץ.

 

 

דוד בוליס

פברואר 2023     

           

 


אין עדיין תגובות למאמר - “היצירה שמתחילה בפצירה”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים