המלצה לחיסכון במיתרים
עבור גיטריסטים, מיתרים הם מוצר צריכה בסיסי ומתכלה. כל גיטריסט מחליף סט מיתרים אחת לתקופה, לפני שהחלודה משתלטת על מיתרי הבאס. כאשר גיטריסטים מגיעים אלינו לסטודיו לקנות מיתרים, הם מופתעים מהמבחר הגדול של הסטים השונים,
עבור גיטריסטים, מיתרים הם מוצר צריכה בסיסי ומתכלה. כל גיטריסט מחליף סט מיתרים אחת לתקופה, לפני שהחלודה משתלטת על מיתרי הבאס. כאשר גיטריסטים מגיעים אלינו לסטודיו לקנות מיתרים, הם מופתעים מהמבחר הגדול של הסטים השונים,
כאב גב אינו תסמין של בעיה אחת ספציפית, לכן אין לקפוץ למסקנות ובכל מקרה של כאב גב יש להיוועץ ברופא מומחה. מטרת הכתבה הזאת היא הכוונה בלבד.
הכאב עליו נדבר כאן אינו קשור לשום בעיה רפואית בסיסית מהם יכול להיגרם כאבים אלה, כמו עקמת או דלקת פרקים.
אחד התחומים המרתקים בנגינה בגיטרה (ובכלי מיתר בכלל) הוא כל הקשור בתופעת הצלילים העיליים (Harmonics, Flageolets).
כאשר התייחסנו לסוגיית הכיוון בגיטרה , התוודענו כבר לחשיבות ההבנה של תופעות יסודיות בפיזיקה של הצליל (אקוסטיקה) והשפעותיהן המעשיות על הכיוון והנגינה.
התחום שנדון בו כאן - הפלאג'ולטים על סוגיהם השונים ותופעות אקוסטיות נלוות- הוא זה המחבר באופן ההדוק ביותר את נגינת הגיטרה אל הצליל כתופעה טבעית במלא הדרה.
דיסטוניה פוקלית (Focal Dystonia)
התופעה שכדאי ללמוד עליה, כדי לעולם לא להכיר על בשרכם.
בהיותי בעיקר נגן מפרט, אף פעם לא הייתי נגן אצבעות דגול, אך לאחר שסיימתי את "רימון" עלה בי הרצון להתפתח לעומק גם בנגינת אצבעות, כדי לפתח את היכולת לנגן הופעות סולו, וכמו-כן רציתי להתפתח כגיטריסט קלאסי במקביל להיותי נגן ג'אז.
למרות שגיטרות טובות מגיעות בערך לאותה רמה של איכות ועוצמת צליל, תמיד ישארו הבדלים דקים בין הגיטרות השונות.
הדבר נובע לפני הכל ממבנה העץ כיוון שלכל פיסץ עץ מבנה משלה. בשל כיוון הצמיחה מעגלי, גם שני לוחות עץ המשמשים לגוף של אותה גיטרה לא יהיו זהים, אפילו אם נלקחו מאותה פיסת עץ.
לכך נוסיף את המגוון האינסופי של היחסים בין שני המרכיבים העיקריים של גוף הגיטרה - לוח התהודה מחד, והגב והצדדים מאידך.
אחד הנושאים הבעייתיים המעסיקים נגני גיטרה הוא עניין הכיוון. זהו גם אחד המרכיבים החשובים בהערכת הנגינה: הקפדתו ומודעותו של הנגן לכיוון תוך כדי נגינה.
אך לפני שאנו מגיעים לעניין "תיקונים תוך כדי", נראה לי חשוב שתהיה לנגן שיטה מבוססת לכיוון מלכתחילה.
ידוע שכיום רווחים מכשירי הכיוון ולאחרונה אף מקובל לראות אותם מורכבים על ראש הגיטרה.
אמא, אני רוצה גיטרה!
כמעט כל הורה ישמח לשמוע מילדו משפט שכזה. נגינה היא עיסוק תרבותי, חינוכי, יצירתי ומפתח. היא גם פתח ליצירת קשרים אישיים והרחבת המעגל החברתי.
ילד שמנגן מגלה דרך לביטוי אישי, שומר על הכלי, מתאמן בקביעות לקראת המפגש עם המורה
כאשר ניגשים לקנות גיטרה כדאי לבדוק ולדאוג שיתקיימו כמה תנאים בסיסיים:
1. בדיקת גיטרות מבונים שונים באותו החדר.
2. התאמה בין הגיטרה לנגן.
3. בדיקת כל צליל.
4. שם הבונה
כנות היא הבסיס לקשר אמיתי. כנות הבצוע היא הבסיס לקשר אמיתי עם המאזין, עם הקהל, עם הנגן שמנגן איתך, והכי חשוב, קשר אמיתי עם עצמך. כיצד מגיעים לכנות, כיצד מעבירים אותה דרך הצלילים?
כאבים אלה נפוצים בין גיטריסטים בכל הסגנונות. הם לרוב מתחילים באגודל אשר נותנת כח נגד לאצבע המורה המשמשת לברה.
זמן הופעת הכאב אחרי ביצוע הברה משתנה בהתאם לצורת היד, מידת הלחץ ביד, מאפייני הגיטרה והמיתרים. במקרים מסויימים הכאב עשוי להופיע אחרי זמן קצר בלבד.
מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לחלץ אותנו מדיכאון וגם לדכא אותנו. היא יכולה לשכנע אותנו לקנות דבר מה, היא יכולה להזכיר לנו את הפגישה הרומנטית הראשונה ולהרקיד אותנו, אך גם לצמרר אותנו ולגרום לנו להזיל דמעה. המוסיקה מעסיקה שטחים נרחבים במוח, אפילו יותר מאשר השפה. בני האדם הם יצורים מוסיקאליים!
כדי להתאים את גודל הגיטרה לנגן יש לשבת ב"ישיבה נכונה". התאמה נכונה של גודל הגיטרה תאפשר נגינה נוחה והתקדמות מהירה. במאמר הזה נלמד איך לשבת נכון ואיך לאחוז את הגיטרה. כמו כן נתבונן מקרוב על תנוחת כף יד ימין ושמאל ונבחן את שאלת גודל הגיטרה המתאים.
הפרלמנט האירופי החליט כי כלי נגינה הם מטען יד
(6/2/2014, לורנזו חואן וקרלוס דיאז)
הפרלמנט האירופי אימץ היום החלטה שכלי נגינה נחשבים מטען יד בטיסות של האיחוד האירופי.
להחלטה זו יש השפעה משמעותית על אנשי מקצוע, סטודנטים, בתי ספר למוסיקה, תיאטראות ואמנים בתחום המוזיקה. מעתה הם יכולים להביא את כלי הנגינה איתם למטוס ולא יצטרכו לשלם דמי נסיעה כפולים.
הנסיעה לישראל (בין התאריכים 7-12 ליוני 2012)
חבר טוב של "בית רמירז", קרלוס, גיטריסט מעולה, ארגן טיול לישראל עבור "The German Friends of the Israeli Opera", קבוצה נהדרת של גרמנים ואוהבי אופרה אחרים, במטרה להיות נוכחים במופע של כרמן למרגלות מצדה שבמדבר הישראלי.
עמידות הגיטרה תלויה באופן הבניה ובשמירה עליה. הגיטרה הקלאסית (או גיטרה פלמנקו) היא כלי עדין ביותר, לימדו כיצד לשמור עליה.