טיפים - פעם שנייה

בפרוץ האביב, עוד טיפים מבית היוצר של מנואל ברואקו, נגן אמריקאי, יליד קובה, שכילד היגר לאמריקה ועד מהרה הפך לנגן מצטיין.

barrueco manuel signed photo 247128הוא מופיע בכל רחבי העולם, הוא הקליט הוסף גדול של תקליטים ודיסקים, בינהם פרמיירות ליצירות חדשות. תוכניות טלוויזיה וביצועים עם תזמורות שונות.
הוא מלמד קבוצה קטנה של תלמידים מוכשרים במיוחד מכל רחבי העולם. והינה כמה מעצותיו אשר נתן בהזדמנויות שונות.

 

אז מתחילים:

 

טיפ מס' 1

את אצבעות יד ימין  מוכרחים להניח בזהירות רבה. אם מיתר קופץ מבשר האצבע אל הציפורן-עלולים לאבד את השליטה על הצליל.

Apoyando Feature Imageטיפ מס' 2

באופן כללי, על-פי ברואקו, יד ימין לא יכולה לנגן פריטה נשענת באגודל ובאצבעות בו זמנית. יש צורך לבחור מה ינוגן בפריטה נשענת, מיתרי בס או סולו. בוודאי שבדרך כלל מיתרי הסולו, כפי שנהוג לקרוא להם אצלינו בארץ, יקבלו פריטה כזאת. צריך להחליט איפה בדיוק רוצים פריטה חופשית ואיפה נשענת; אלתור הוא מתכון לתאונות. רעיון טוב הוא להתחיל את העבודה על יצירה בנגינה חופשית בלבד, ורק אחר-כך להחליט איכן להוסיף צבע.

טיפ מס' 3

מפני שבגיטרה אין מיתר שביעי, אי אפשר לנגן פריטה "נשענת" במיתר השישי. מנואל ברואקו מצא פטנט: הוא משעין את האצבעות על האגודל.   

manueltwsaba 6858blog scaled1000טיפ מס' 4

יש להיזהר לא להניע את אצבעות יד שמאל לרוחב לוח האצבעות בעת ביצוע ויבראטו, הדבר מעלה את גובה הצליל וגורם לזיופים (יש לציין שביצירות מודרניות לעתים יש דרישה לסוג כזה של ויבראטו. ד.ב.)   בכל פעם שנעשתה טעות, צריך לשאול את עצמך מה קרה.  

 

טיפ מס' 5


 אימון איטי - חשוב ביותר לנגן לאט מסיבות מוסיקאליות וטכניות. אנחנו מיד מבינים את זה כשרוצים לנגן מהר. צריך להתאמן מספיק לאט כך שהדבר יאפשר למוח לחשוב על כל פרט. 

טיפ מס' 6

אל תיעזרו בתנועות כף יד שמאל כדי לעשות לגאטו. תנו לאצבעות בעצמן לעשות את העבודה. למנואל יש תרגיל לטריל בכל אחת מאצבעות היד, בזמן ששאר האצבעות נשארות צמודות במקומותיהן. 

2018 Barrueco 1

טיפ מס' 7


השאיפה לגרום למנגינה להישמע כמו קול נפרד, כמו כלי אחר. צריך לחשוב על המנגינה כעל קו, לא אקורד-תו-אקורד, או תו-תו-אקורד. מנואל חושב שזה קשה להשגה. 

ומשפט המחץ המפתיע שלו: "אני חושב שגיטרה הוא כלי שמאוד קשה לנגן בו. אני חושב שלגבי הגיטרה ככלי סולו, זה גובל בבלתי אפשרי".

 

 

כתבה זו פורסמה לראשונה באתר 

PLAYGUITAR, זצ"ל

דוד בוליס

אפריל 2023 


אין עדיין תגובות למאמר - “טיפים - פעם שנייה”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים