ובא לציון גואל

אני זוכר שלימדו אותי לכוון את הגיטרה. מיתר ראשון לפי פסנתר, ואז כיוון של מיתרים בלחיצה בפסק 5 או 4 שמשווים למיתרים הפתוחים שמתחת. אחר כך לפי הפלז'ולטים (שם הזוי שנתקע לנו בגלל הדימיון בין

11292692 800הצליל העילי של גיטרה לבין הצליל שהפיקה חלילית שהיתה בצרפת, מעין כלי עממי שם). אני זוכר שגם שהשתמשנו בקולן מתכת או במכוון כזה שמצפצף שנושפים בו. גם זה היה.

Chromatic tuner

ואז הגענו לשנות השמונים בערךוהתחלנו לקנות טיונרים אם מכוונים אלקטרוניים. הטיונרים הראשונים היו עם חוגה ומחוג, בהם היינו צריכים לדייק בכל בכיוון עד לנקודת אפס.

tuner lettersאחר כך זה הופיע בתור קליפר, מעין אטב.  שצריך להלביש אותו על הראש של הגיטרה. בדרך כלל הטיונרים האלה היו מופיעים בצורה של מנורות מהבהבות ולא הצטיינו בדיוק משהו.

בחלוף הימים הם התחילו להופיע כאפליקציה בטלפונים הסלולריים, כאלה שהופיעו עם מחוג שמתקרב לנקודת האפס ברגע שהמיטה לא מכוון היטב. אך guitar tuner app iphoneהיו גם כאלה שעדיין היו עם כל מיני מנורות מהבהבות, והם אלה בעיקר שלא יהיו מדויקים במיוחד.

עם הזמן הבנתי שאין שום טיונר שמתחבר בצורה של קליפ שיכול להשתוות למכשיר הטלפון. המיקרופון שלו וה"מוח" שלו הרבה יותר טובים מקופסת את הגפרורים הקטנה הזאת שמלבישים על ראש הגיטרה. טלפון תמיד יהיה יותר חזק, יותר מדויק, יותר אמין.

apps.15464.9007199266322965.ec4a4586 cb00 4336 a390 9f13a75b13f9ובין כל האפליקציות שניסיתי ישנה רק אחד שאני יכול בלב שלם להמליץ עליה. אני חושב שעיקר היתרון שלה הוא האינטואיטיביות של ההפעלה. והשוס של האפליקציה הזאת זה הגלגל שמסתובב במרכזה. אתם לא חייבים להסתכל, לבדוק האם המחוג מסתכל בדיוק על נקודת האפס של האפליקציה בזמן נסיון הכיוון. אתם פשוט רואים גלגל במרכז המסך שמסתובב או שמאלה או ימינה, זאת אומרת נגד כיוון השעון או בכיוון השעון. אם זה נגד כיוון שעון - זה אומר שהמיתר נמוך, ואם זה בכיוון השעון זה אומר שה מיתר גבוה. מהירות הסיבוב מצביע על גודל הטעות, וברגע שהגלגל נעצר במקום - המיתר מכוון.

אני מציב כאן את הלינק להורדה של האפליקציה. אבל לא לוקח על עצמי שום אחריות לגבי כל השאר. תבדקו בעצמכם. האפליקציה הזאת הייתה פעם זמינה בחנות של גוגל ומשום מה נעלמה משם. היא גם הייתה זמינה בחנויות של אפל. גם משם היא נעלמה. כך או אחרת, הורדתי לי את האפליקציה במצב ההתקנה ושומר אותו בטלפון שלי, ובכל פעם שבא אלי תלמיד חדש אני מעביר לו את האפליקציה בבלוטוס.

 

                                                                       https://pitchlab-pro.en.uptodown.com/android/download

 

 

ממליץ. בחום.

 

אגב, גיליתי שהטלפונים הסלולריים מתקשים להתעסק ולדייק בכיוון הגיטרה שהצליל שלה רווי צלילים עיליים רבים. הטיפ שלי - לפרוט את המיתר קרוב לגשר האחורי, ככה כמות האוברטונים קטנה, ולמכשיר יותר קל לזהות את הגובה המדויק של הצליל.

 

דוד בוליס

פברואר 2023

רחובות


אין עדיין תגובות למאמר - “ובא לציון גואל”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים