בלונד, ברונט, והבינה המלאכותית

המדור שלי מתארח באתר של חנות שמתמחה במכירת גיטרות מקצועיות, מהרמות הגבוהות. לכן אני מוצא לנכון לגעת בנושא הזה. 

two colorsבמהלך שנות השישים והשבעים של המעה ה-20 פני הגיטרה שינו את גונם מלבן בוהק לחום אדמדם. או, כמו שחוזה רמירז השלישי כינה את זה: בלונדיניות וברונטיות.

העץ הלבן, או "הבלונד" -  הרי הוא עץ האשוחית, SPRUCE. וה"ברונט", עץ שצבעו חום הוא לא אחר מאשר ארז, או CEDAR.

אם-כך, עד לפני כחצי המאה האידאל לבניית לוחות התהודה לכלי נגינה בכלל, ולכלי מיתר בפרט היה עץ מסוג אשוחית. צבעו הפנימי לבן כשלג של הרי האלפים, שם הוא צמח וגדל, ושם נכרת, נוסר והובא לפתחם של בוני הגיטרות. 

על פי רמירז הוא זה שגילה את השימוש בעץ CEDARלבניית לוח תהודה לגיטרה. האחרים אומרים שזה היה איגנסיו פלטה, בונה דגול אחר, שהחל משנות השבעים ועד מותו, עבר בהדרגה לעץ הזה באופן אקסקלוסיבי.

אוקיי. אז מה ההבדל בין שני סוגי העץ האלה חוץ והופעתם החיצונית?

 

ואיך כל זה קשור לבינה המלאכותית?

או!

ממש אתמול הראה לי הגיס שלי אתר של אלון מאסק. אתר שנקרא OPEN AI. זאת אומרת "בינה מלאכותית פתוחה". חופשית ונגישה לכל. בתצוגה מאלפת הוא הראה לי איך מפנים שאלה בכל נושא מקצועי לבינה המלאכותית, והיא עונה בלי סייג, באופן מידי ומדויק. גם פתרונות מתמטיים, גם כתיבת קוד תוכנה על פי הגדרה מילולית. אפשר לשאול גם שאלות המשך בהתאם לשאלה שנשאלה והתשובה שניתנה. הסיכומים והפתרונות שהבינה המלאכותית הזאת מספקת הם מדהימים.

נו, אז מה אני, מוסיקאי ש"נחבא אל הכלי" שלו, יכול לשאול את אתר הבינה המלאכותית? זה מה ששאלתי:

"spruce vs cedar on guitar soundboards"

וזו התשובה שקיבלתי:

spruce

אשוח וארז הם שני סוגי עץ פופולריים המשמשים בדרך כלל עבור לוח הסאונד, או החלק העליון, של גיטרה. לסוג העץ המשמש ללוח הסאונד יכולה להיות השפעה משמעותית על צליל הגיטרה.

alps board2אשוחית הוא עץ צפוף וקל משקל בעל צליל מאוזן ואחיד. הוא ידוע בבהירות ובגובה מהירה שלו, והוא משמש לעתים קרובות עבור גיטרות אקוסטיות קלאסיות ומיתר פלדה. Spruceהוא גם עמיד מאוד ועמיד בפני שינויים בלחות, מה שהופך אותו לבחירה טובה עבור גיטרות שיתנגו טוב במגוון מצבי האקלים.

cedar soundboardארז הוא עץ רך וגמיש יותר מאשוח, ויש לו צליל חם וכהה יותר. הוא ידוע בגוון העשיר והרך שלו, והוא משמש לעתים קרובות לגיטרות קלאסיות וסגנון פריטה באצבעות. הארז גם רגיש יותר לשינויי לחות מאשר אשוח, ולכן הוא עשוי לדרוש יותר תחזוקה על מנת לשמור על יציבותו.

בסופו של דבר, הבחירה בין אשוח לארז עבור לוח צליל גיטרה תהיה תלויה בצליל הספציפי שאתה מנסה להשיג. לשני סוגי העץ יש מאפיינים גווניים ייחודיים משלהם, והבחירה הטובה ביותר עבורכם תהיה תלויה בהעדפות האישיות ובסגנון המשחק שלכם.

שאלת המשך היתה:

where the cedar for soundboards come from?

cedar 1"Cedar for soundboards יכול להגיע ממגוון מקורות, כולל יערות בצפון ודרום אמריקה, כמו גם ממקומות אחרים בעולם. כמה מהמינים הנפוצים ביותר של ארז המשמשים ללוחות קול גיטרה כוללים ארז אדום מערבי, ארז צהוב אלסקה וארז ספרדי.

ארז אדום מערבי הוא זן עץ רך הגדל באזור הצפון מערב האוקיינוס ​​השקט של צפון אמריקה, כולל חלקים מקנדה וארצות הברית. יש לו סיב ישר וצבע חום אדמדם, והוא ידוע בגוון הצליל החם והרח שלו.

ארז צהוב אלסקה הוא זן עץ רך הגדל באזורי החוף של אלסקה ומערב קנדה. יש לו סיב עדין ואחיד וצבע צהבהב, והוא ידוע בגוון צליל חזק ובהיר.

ארז ספרדי הוא זן עץ קשה הגדל במרכז ודרום אמריקה. יש לו סיב ישר ועדין וצבע חום אדמדם, וגם הוא ידוע בגוון הצליל החם והעשיר שלו.

ראוי לציין שהמאפיינים הספציפיים של חתיכת ארז לשימוש כלוח תהודה לגיטרה יהיו תלויים במגוון גורמים, כולל מיני הארז, האזור בו הוא גדל, והחיתוך ורמת האיכות הספציפית של העץ".

 

 

אם זה לא מאלף, מה כן?

האמת היא שכשבינה מלאכותית כותבת כתבה במקומי - זה קצת מלחיץ.

 

מטריקס -זה כאן.

 

גוקוביץ

 אבל אל דאגה. תוך כדי כתיבת שורות אלה החתול שלי ושמו ג'וקוביץ' התחיל לרדוף אחרי העכבר שבמסך, דרך על המקלדת והוסיף קצת ג'יבריש לכתבה.

 

מתוך כבוד לייצור הפסיכי והחמוד הזה אני משאיר את חתימתו בכתיבה.

 

ט7כגגכ/

ףפך

track paw prints icon in flat style free vector

דצמבר 2022


אין עדיין תגובות למאמר - “בלונד, ברונט, והבינה המלאכותית”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים