הו, ג'וליאן, ג'וליאן

הו, ג'וליאן, ג'וליאן

כתבה זו פורסמה לראשונה באתר PLAYGUITAR

הו, ג'וליאן, ג'וליאן

מזה כשבוע אני תחת ההשפעה של סרט שראיתי. התמונות והדברים שנאמרו בו חוזרים בי שוב ושוב, ואני חוזר וצופה בחלקים ממנו, והרי הוא ארוך למדיי.Julian Bream
זהו סרט ביוגראפי על ג'וליאן ברים, שנעשה לרגל יום הולדת ה-70 שלו, ובעקבות הכרזתו על הפרישה מהנגינה באולמות הקונצרטים. הסרט יצא בפורמט
DVD, בשנת 2003.
הסרט הוא שילוב של סיפורים שג'וליאן ברים מספר בעצמו, קידום עלילה באמצעות קריין, תמונות, סרטים והרבה מוסיקה מוקלטת מתקופות פעילות שונות של ברים. אחרי כל, הפעילות שלו הסתכמה ב-55 שנים.
יש המון-המון קטעים מרגשים ומסקרנים כאחד בכל מהלך הסרט. הילדות, יחסים עם אביו שהיה המורה הראשון והיחיד שלו לגיטרה, שלימד אותו לנגן מוסיקת פופ של אותם הימים, את ההשפעה הראשונה והערצה ראשונה לג'נגו ריינהרט, את הגיטרה הספרדית הראשונה בעלת מיתרי המעיים שקיבל מאביו. 
אחד הקטעים המרגשים שמספר ברים הוא על כך שיום אחד אביו הביא תקליט, מאותם התקליטים שהסתובבו על פטפונים במהירות 78 סיבובים לדקה, ובתקליט היה "זיכרונות מאלהמברה" בביצוע אנדרס סגוביה. על-פי העדות של ברים, אחרי ששמע את התקליט הזה הוא אמר לעצמו "זה מה שאני רוצה לעשות". וכפי שהוא אומר בתוך סרט: " ומאז אני מעולם לא הסתכלתי לאחור, למעשה, עד עצם היום הזה... לא יודע, מה היה מיוחד בצליל של התקליט הזה, אך אני יכול לשמוע אותו בראשי גם עכשיו".   
ועוד הרבה סיפורים, תמונות, סרטים, עדויות על מה שהפך לחלק מתרבות העולם של המאה העשרים, וכנראה גם יישאר לעולמי עד. על לימודיו ב
ROYAL COLLEGE OF MUSIC , שם למד ללא תשלום בגלל היותו ילד מוכשר ביותר, מה שאפשר רק לנחש, כי ברים לא מדבר על זה, ועל כך שלמד שם פסנתר, כי לא הייתה קיימת מחלקת גיטרה, על המצב הקשה בבית שגרם לו לברוח אל המוסיקה, על ראשית הקריירה, אנסמבל שהקים בעקבות התעניינותו הרבה במוסיקה אליזבתנית. על פגישה ראשונה עם בנג'מין בריטן, ועוד, ועוד.
כל מי שהוא איש המוסיקה - צריך לראות את הסרט. וכל מי שמנגן גיטרה - חייב.Julian Bream 2
  
בהמשך לכתבה אני מצרף את הלינק לביצוע של האטיוד בסי מינור של סור ע"י ג'וליאן ברים. ברים מספר שזוהי היצירה הראשונה שהוא למד בגיטרה הספרדית שלו. זה קטע בסרט יפה ועצוב כאחד, המוסיקאי הענק הזה מנגן אחרי שמחליט לפרוש מהבמה, מנגן את היצירה הראשונה שלו.
    
http://www.youtube.com/watch?v=PehGjl3xDbw 

דוד בוליס
קונסרבטוריון רחובות מאי 2007


אין עדיין תגובות למאמר - “הו, ג'וליאן, ג'וליאן”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים