לנסות מיתרים יקרים?

אמרתי לעצמי –אני רוצה לנסות מיתרים יקרים 

במהלך השנים ניסיתי כל מני מיתרים. בתחילה כל מה שמצאתי. אחר כך מה שמצאתי והיה זול מספיק.

 

אחר כך ניסיונות שונים, כזה –בשביל ללמוד ולגבש דעה.

בעצם, הדעה מתגבשת אחרי שאתה או את מתגבשים בהבנות: איזה רמת התנגדות המיתרים היא המועדפת, איך המצלול של סט מיתרים זה או אחר מתאים יותר לגיטרה שברשותכם, וכן, איך המיתרים מבינה פרקטית – באיזו מהירות המיתרים מתבלים, תחושת המגע בזמן הנגינה. תחושת המגע – זה לא "חוויית קניה", אלה הדבר האמתי, במיוחד כשמדובר בחומרים השונים מהם עשויים המיתרים. 

ויש, ברוך השם, מכל טוב. כל סוגי המתח, סוגי חומר שונים כמו ניילון, סיבי פחמן, מעי בעלי חיים כמו בתקופות העבר, משי, מתכת. ציפוי נחושת, ארד, ניקל זרחן, פלסטיק, על זה ציפוי כסף..

אימאל'ה

ראיתי בשורת המיתרים בחנות את המיתרים מחברת HANNABACH, עם תג מחיר של מעל 100 שקל. מפני שאני high tension guy, אבל רק בנושא של המיתרים, קניתי לי את הסט הזה: 900, מתח בינוני/גבוה, מצופה כסף באיכות 200 (לא יודע מה זה אומר, אבל בטח יותר טוב מ 100:-) 

על העטיפה היה כתוב HAND MADE    . באמת? התחלתי למשש את המיתרים, תפסתי בין האצבעות ומשכתי ביד שנייה. סוג של תחושה של אחידות יתר בחומר, וקצת יותר דחוסים כזה. אולי זה רק נדמה? טוב, בוא נראה איך זה לנגן אותם. 

HANNABACH     היא חברה שנוסדה לפני כמאה וחמישים שנה בגרמניה. עסק משפחתי. בתחילה עסקו בבניית כלי נגינה, כי סמוך לעיירה בה היא נוסדה צמחו עצים איכותיים שמאוד התאימו לבניית כלי מיתר. עם השנים הם עברו מקום והתחילו להתמחות בייצור מיתרים עבודת יד. 

אני אוהב אותם. קודם כל – אין נפילת מתח בין המיתרים, במיוחד בין המיתר הרביעי לשלישי המאכזב, שתמיד רפוי מהאחרים. הצליל אחיד, עם אופי שאני אוהב. וכשאני מעביר את היד על המיתרים הם מרגישים כמו משטח אחיד, מסודר יפה, יפה. בקפדנות נעימה. מרגיש כמו מיתרי מתח גבוה של חברות אחרות. הצליל ממש לטעמי. אצילי כזה. טוב, זה עניין של טעם אישי.

מגוון המוצרים שלה מפתיע במיוחד. הם מייצרים, כמובן, מיתרים עם כל רמות מתח. מיתרים במיוחד לגיטרות לילדים, פלמנקו , עוד, יוקללה,  גיטרה נבל עם תוספת של מיתרי בס נוספים, מיתרים לגיטרות מכל התווכים שזה גיטרות טרץ גיטרה לכיוון יותר גבוה, אלט, קברט, קבינט, בס, קבינט בס ,קונטרבס.

הם בעצם בוטיק למיתרים. ומכינים מיתרים גם בהזמנה, כל אורך, כל מתח, כל חומר, כל ציפוי. יש להם מיתרי סולו מניילון איכותי ומקרבון (פחם). ציפוי למיתרי בס מכסף ואף מזהב טהור! 

והכל בעבודת יד קפדנית.

 אני לא ממש נגן קלאסי פעיל. ככה, שומר על כושר. הם מתוחים אצלי על הגיטרה  כבר די הרבה זמן, ומצלצלים?

פגז.

דוד בוליס

פברואר 2022


אין עדיין תגובות למאמר - “לנסות מיתרים יקרים?”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים