המלצה לחיסכון במיתרים

עבור גיטריסטים, מיתרים הם מוצר צריכה בסיסי ומתכלה. כל גיטריסט מחליף סט מיתרים אחת לתקופה, לפני שהחלודה משתלטת על מיתרי הבאס. כאשר גיטריסטים מגיעים אלינו לסטודיו לקנות מיתרים, הם מופתעים מהמבחר הגדול של הסטים השונים, ומטווח המחירים הרחב בהם הסטים נמכרים.

כמו כן גם על מבחר יצרני המיתרים, SAVAREZ, MODUS, LUTHIER, HANNABACH, AGUSTINE, D'ADDARIO, ועוד ...  תמיד חוזרת השאלה: האם מיתרים יקרים יותר הם בהכרח איכותיים יותר? והתשובה – לא בהכרח. לכל מותג ולכל סט מאותו מותג, גוון צליל יחודי ותחושת מגע שונה. כל נגן בוחר על פי טעמו האישי את אופי הסט המתאים לנגינתו.

TSWCCOCOBOLO 1

אל תסתכל בקנקן

כאשר אנחנו קונים מוצר, יהיה זה מוצר גדול או קטן, אפילו גומי לעיסה – מחיר המוצר כולל בתוכו את עלות האריזה, אשר לא פעם היא גבוהה יותר ממחיר המוצר עצמו. הלקוח אמנם לא צריך אריזה מושקעת, הרי הוא זורק אותה מיד אחרי שהיא נפתחת, אבל אריזה מושקעת היא לרוב מה שהביא את הלקוח לבחור בחברה זו ולא בחברה אחרת.

לכן היצרנים משקיעים כל כך באריזות – כדי לתפוס את העין של הלקוח המתלבט. כמו בכל שיווק ותעשייה, הדבר נכון גם לגבי חברות המיתרים.

815 SLT סט יקר יותר, יהיה ארוז בצורה מושקעת יותר, כשכל מיתר עטוף בנפרד, ועל כל עטיפה, כיתוב צבעוני ומושך. אריזה שבתוכה 6 עטיפות, מייקרת את הסט מאוד, ואינה דווקא קשורה לאיכות המיתרים. מי שמעוניין להחליף מיתרים לעיתים קרובות כדי לשמור על ברק הצליל, אבל מחליף מיתרים פעם בחצי שנה בגלל המחיר, יכול למצוא מיתרים לא פחות איכותיים בחצי מחיר,  ולהחליף מיתרים כל שלושה חודשים. כמובן, אם יוותר על אופן האריזה המושקע.

 

 

 הלכה למעשה

אחרי סקר מעמיק שערכנו בין בוני גיטרות ויצרני מיתרים, הגענו אל הסט שנראה לנו האיכותי ביותר ביחס למחירו. מיתרים כאלה נמכרים בשוק במחיר של 80 ש"ח לסט. הזמנו כמות של מיתרים לא ארוזים, ובאופן ידני ארזנו אותם כאן בסטודיו, כאשר ששת המיתרים נארזים יחדיו בעטיפה אחת, ולא בשש עטיפות נפרדות. מהלך זה מאפשר לנו להוריד את המחיר בחצי, כלומר, למכור סט מיתרים איכותי ב-48ש"ח בלבד. לקראת מבצע ההשקה של הסט, אשר נקרא , ביקשנו מכמה גיטריסטים ידועים ומכמה מורים בכירים בארץ לגיטרה לנסות את הסט ולתת לנו את חוות דעתם. התגובות שקיבלנו הן חיוביות ביותר.

ולסיום: טיפ 

זאת המדיניות שלנו לגבי החלפת מיתרים אצלנו בסטודיו, אתם מוזמנים לאמץ אותה.

מתי מחליפים? כאשר מיתר רה (4) מתחיל להישחק, אנחנו מחליפים רק את שלושת הבאסים. בפעם הבאה שמיתר רה יתחיל להישחק, נחליף את כל הסט. ככה אנחנו שומרים על צליל מבריק, ועל שימוש חסכוני במיתרים.modus HT colors bass set copy

כיצד מחליפים? בהדרגה. מורידים מיתר ישן ומתקינים חדש במקומו, ורק אז עוברים למיתר הבא. אופן ההחלפה הזה שומר על המתח של לוח התהודה. אם נוריד בבת אחת את כל המיתרים נביא את סיבי העץ של הלוח לשינוי קיצוני ממצב מתוח, לרפוי, וחזרה למתוח, שינוי שאינו מיטיב עם הגיטרה.


אין עדיין תגובות למאמר - “המלצה לחיסכון במיתרים”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים