Top Panel

גיטרה קלאסית

 x 
סל הקניות ריק

"אחרי הנגינה כואב לי הגב..."

הדפסה

Dolordeespalda-291x300כאב גב אינו תסמין של בעיה אחת ספציפית, לכן אין לקפוץ למסקנות ובכל מקרה של כאב גב יש להיוועץ ברופא מומחה. מטרת הכתבה הזאת היא הכוונה בלבד.

הכאב עליו נדבר כאן אינו קשור לשום בעיה רפואית בסיסית מהם יכול להיגרם כאבים אלה, כמו עקמת או דלקת פרקים.

אחרי אימון או קונצרט אנו חשים לעיתים קרובות בכאבים, גם מאזור חוליות הגב וגם מהצוואר ובית החזה. שני הגורמים שכדאי לבדוק בהקשר הזה הם 1. הישיבה ואחיזת הגיטרה 2. כמות המתח שאנו מפעילים על השרירים.

אחיזת הגיטרה קשורה בין היתר לסוג הגיטרה ולסגנון הנגינה, ובכל זאת ניתן כמה הוראות כלליות:

נגינה בישיבה - מומלץ מבחינה פיסיולוגית ששתי כפות הרגליים תהיינה על הרצפה, כאשר הברכיים, העקבים והגב התחתון בזוית של 90 מעלות. עדיף להשתמש ברגלית לצורך בהגבהה של אחת הרגליים (רגל שמאל עבור ימניים). יש לשמור על גב ישר על אף הקושי שבכך בהתחלה. אם הנגן משתמש בעמוד התווים יש לכוונו לגובה העיניים כדי להימנע מכיפוף הצוואר.

נגינה בעמידה - מומלץ שצוואר הגיטרה יהיה יחסית גבוה כדי להימנע מכיפוף הגב שמאלה (במקרה של ימניים), ולא להטות את עמוד השדרה שמאלה. נסה לשנות תנוחות ולהעביר את המשקל מרגל לרגל מדי פעם, כדי שלא להעמיס על רגל אחת יותר מדי.

Fotolia_41069463_Sבאשר למתח בשרירים - חשוב לסגל את תנוחת הנגינה המשוחררת ביותר. בדרך כלל, אנחנו עסוקים בסוגיות טכניות ומוסיקליות, ומבלי שנבחין בכך, אנו מפעילים הרבה יותר כוח ומתח ממה שנדרש בעת הנגינה ובכך מעמיסים על עצמנו ומתעייפים ללא צורך.

בדרך כלל, ככל שהיצירה שאנו לומדים קשה יותר, נוצר יותר מתח על השרירים. כדאי לפתח מודעות למידת המתח הדרושה לנגינה, שהיא מועטה ביותר. חיפוש של תנוחה משוחררת מלחצים מיותרים לפני תחילת הנגינה יכולה למנוע כאבים בעתיד. יש להיות עירני למתח בשרירים כל הזמן כדי כדי 'לומר' להם להרפות ולשחרר. עם הזמן הם 'ידעו' זאת לבד, והשחרור יגיע באופן טבעי.

תורגם ע"י ערן אשכנזי ומרסלו רייך מתוך האתר

La salud del guitarrista

באדיבותו של

Javier Corroto Arance

אנו ממליצים לדוברי ספרדית לבקר באתר.

 

 

אתם כאן: Home מאמרים וכתבות מאמרים "אחרי הנגינה כואב לי הגב..."