"מעולם לא כתבתי מוסיקה לשם ראווה"

"מעולם לא כתבתי מוסיקה לשם ראווה"
כתבה של דוד בוליס על קושקין
ניקיטה קושקין הוא, כנראה, המלחין הרוסי היחיד שהתקבל למועדון האקסקלוסיבי של המלחינים העכשוויים שיצירותיהם נכנסו לרפרטואר הגיטרה בעולם.
"מעולם לא כתבתי מוסיקה לשם ראווה"
כתבה של דוד בוליס על קושקין
ניקיטה קושקין הוא, כנראה, המלחין הרוסי היחיד שהתקבל למועדון האקסקלוסיבי של המלחינים העכשוויים שיצירותיהם נכנסו לרפרטואר הגיטרה בעולם.
סיפור על המלחין, העורך והיצירה האבודה ...
היא נעלמה כשעוד הייתי ילד. אמרו עליה שלפניה ואחריה לא קם גיטריסט מוכשר יותר. "הפלא של המחצית הראשונה של המאה העשרים".
לפני כשנתיים, כמו בכל שנה אחרי התחרות שמארגן פרופ' יוסף ירושלמי באקדמיה בירושלים, ישבנו, שופטי התחרות במסעדה קטנה בעין כרם. אז סיפר לנו יורם זרביב, שמאחוריו קילומטראז' עצום של רסיטלים וקונצרטים בכל רחבי העולם, סיפור מרתק על מסעו לאוקראינה בחורף קר בראשית שנות האלפיים.
פעם עשיתי סידרת כתבות לה קראתי בשם "פורצי הדרך". סיקרן אותי אז מי היו אלה, ראשוני הגטרה הקלאסית בישראל.
איך זה התחיל, דמויות המפתח שבראשית. כתבות תחקיר על מנשה בקיש, פפה פלתה, משה יעקבסון, אבנר ברנדר, מישה אפלבאום...
אחרי הרבה מאוד זמן שמעתי אתמול רסיטל גיטרה. המקום - צוותא תל אביב המיתולוגית. האירוע -פסטיבל "אני גיטרה". המבצע - מתאוש קובלסקי, פולין.
הו, ג'וליאן, ג'וליאן
כתבה זו פורסמה לראשונה באתר PLAYGUITAR
פסטיבל "אני גיטרה"
ממש בשבוע הבא מתחיל בצוותא תל אביב פסטיבל בינלאומי "אני גיטרה". לקראת הפסטיבל קיימנו ראיון קצר עם מנהלו האומנותי, המאסטרו דורון סלומון.